Bruker du bil i jobben? Da bør du bli SmartPark bedriftskunde. Det gjør det enklere å parkere med firmabilen.
Registrer bedriften som SmartPark-kunde her.
Last ned gratis app fra Google Play eller App Store.
Dette dokumentet gjelder vilkår og personvernerklæring for bruk av SmartPark bedrift.
Innledning:
Denne avtalen inngås mellom tilbyder av SmartPark bedrift (“Tjenesten”) og kunden/bedriften (“Kunde”)
Avtalen regulerer partenes rettigheter og plikter i forhold til bruk av Tjenesten. Aksept og inngåelse av denne avtalen er et absolutt vilkår for at Kunden kan ta i bruk Tjenesten. Kunden samtykker til at vilkårene ved opprettelse av avtalen.
Formålet med SmartPark bedrift
SmartPark bedrift er en digital tjeneste for salg av parkeringstillatelser, samt salg av andre typer produkter som er relatert til parkering.
Med SmartPark Bedrift kan firmaets ansatte benytte mobilen til å betale parkering og kjøpe andre produkter. Bedriften vil til enhver tid ha oversikt over kostnader og de ansattes parkeringer og kjøp av andre produkter.
Tjenesten skal være tilgjengelig for bedrifter registrert i Foretaksregisteret, Brønnøysundregistrene.
Tilbydere av tjenesten er ulike parkeringsoperatører som har for hovedmål å levere parkeringstjenester på offentlige og private parkeringsplasser som operatørene forvalter.
Parkeringsoperatør:
Trondheim Parkering AS.
Selskapet har organisasjonsnummer 922 038 473 og forretningsadresse Erling Skakkes gate 40, 7012 Trondheim.
Kontaktopplysninger er post@trondheimparkering.no og telefon 73 10 98 80.
Bruk av tjenesten
Avtalen regulerer partenes rettigheter og plikter ved bruk av tjenesten, og inngås mellom tilbyder av Tjenesten og Kunden som er bruker. Ved å opprette avtalen samtykker bedriften vilkårene til bruk av tjenesten.
Kundens plikter:
Avtaleperiode og oppsigelse
Avtalen er gyldig fra det tidspunkt Kunden aksepterer disse vilkårene. Kunden kan si opp avtale gjennom skriftlig henvendelse til parkeringsoperatør.
Parkeringsoperatør kan heve avtalen med øyeblikkelig virkning, ved vesentlig mislighold fra kundens side. Dersom kunden ikke betaler innen betalingsfristen angitt i betalingsvarslet kan operatør stenge tjenesten. Parkeringsoperatør kan også stenge tjenesten dersom kundens kredittgrense er oversteget eller dersom kunden misbruker tjenesten.
Parkeringsoperatør kan si opp avtalen med Kunden med skriftlig varsel dersom operatør slutter å tilby Tjenesten, endrer Tjenesten vesentlig eller av andre årsaker ikke opprettholder Tjenesten. Ved opphør av avtalen bortfaller ikke partenes uoppgjorte forpliktelser overfor hverandre, herunder Kundens utestående betalingsforpliktelser.
Personvernerklæring
I denne personvernerklæringen forklarer vi hvordan vi behandler deres personopplysninger, hvordan vi bruker denne informasjonen og hvordan vi tar hensyn til personvernregelverket.
Personopplysninger er opplysninger eller vurderinger som kan knyttes til en enkeltperson.
Dette kan være navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, bilnummer, bilder eller fødselsdato. Tjenesten innhenter ingen sensitive personopplysninger.
Trondheim kommune, Trondheim parkering er behandlingsansvarlig for personopplysningene i tjenesten, selv om Tjenesten blir benyttet av ulike parkeringsoperatører. All behandling av personopplysninger, slik som innsamling, registrering, sammenstilling, lagring og utlevering, eller en kombinasjon av ulike bruksmåter, er underlagt særskilte regler blant annet i personopplysningsloven. Trondheim Parkering er ansvarlig for at behandlingen skjer i samsvar med norske lover.
Dine data er trygge og brukes kun av oss til det vi oppgir i denne erklæringen.
Dersom du har spørsmål om dine personopplysninger, kan du kontakte oss på
post@trondheimparkering.no
Innsamling av informasjon
Personopplysninger som behandles består av opplysninger som kunden selv registrerer eller utleverer til oss via applikasjonen, kameraløsning, eller vår nettside.
SmartPark benytter mobiltelefonnummer og/eller registreringsnummer for å verifisere en bruker. Tredjepartsløsninger for SMS benyttes til autentisering av brukeren ved førstegangsregistrering. Etter autentisering vil SmartPark benytte et token i den videre kommunikasjonen med brukere. Tredjepartsløsning benyttes også for betaling. Det kan også benyttes andre løsninger fra tredjepart i tjenesten.
Lagring av brukerinformasjon:
Følgende informasjon som er bruker-relatert kan være lagret i Tjenesten:
Alle personopplysninger som blir behandlet lagres i servere innenfor EU/EØS.
Dersom du har tillatt stedtjenester (GPS) i applikasjonen, vil GPS- posisjoner ikke lagres i applikasjonen, men benyttes kun til å bistå ved valg av sone.
Hva informasjonen brukes til
Hvem har tilgang til informasjonen
Lagringstid
Personopplysninger blir kun lagret i den perioden som er nødvendig for å overholde enhver rettslig forpliktelse som er relevante, slik som regnskapsforpliktelser, tvist eller en rettslig prosess.
Databehandlere
For å sikre dine personopplysninger, har Trondheim kommune, Trondheim parkering inngått databehandleravtale som sikrer at personopplysningene blir behandlet i samsvar med regelverket, og som setter en klar ramme for hvordan databehandleren kan behandle opplysninger.
Vi kan la underleverandører (samarbeidspartnere) stå for den tekniske delen av databehandlingen. Vi pålegger databehandleren å sørge for en forsvarlig informasjonssikkerhet og sletting av personopplysninger.
Rett til innsyn/retting/sletting/dataportabilitet
Ved uriktige, ufullstendige eller irrelevante opplysning kan kunden når som helst få dem rettet, supplert eller slettet. For utlevering, retting eller sletting av egen bruker må man kontakte Trondheim Parkering KF. (Kontaktinfo; se første avsnitt i dette dokumentet). Brukeren vil da bli slettet fra tjenesten, men kjøpstransaksjoner vil være oppbevart i inntil 5 år for å ivareta informasjonsbehov som følge av regelverket i bokføringslov og –forskrifter.
Endring av personvernerklæringen
Trondheim kommune, Trondheim parkering har rett til å oppdatere personvernerklæringen. Dersom erklæringen endres i forhold til måten parkeringsoperatør behandler dine personopplysninger vil endringene informeres via nettsiden, applikasjonen, sms eller epost. Parkeringsoperatør anbefaler at kunden holder seg oppdatert ved å lese personvernerklæringen regelmessig.