Kontrollsanksjon

Kontrollsanksjon

Vennligst velg det som står på kontrollsanksjonen du mottok fra listen under.

  • Avgiftsparkering – Elektronisk registrering utløpt

    Betaling og/eller registrering skal skje umiddelbart etter parkering. Senest når parkeringstiden løper ut, må du fjerne kjøretøyet. Er parkeringsplassen avgiftsbelagt, kan du forlenge parkeringstiden før parkeringen din løper ut. Du må likevel forholde deg til en eventuell maks-tid på området. Rettspraksis stadfester at kontrollsanksjon kan ilegges 5 minutter etter at p-tiden har gått ut.

  • Avgiftsparkering – Ingen gyldig elektronisk registrering funnet

    Betaling og/eller registrering skal skje umiddelbart etter parkering. Det er viktig å påse at det er betalt for korrekt registreringsnummer. Dersom det er betalt for feil registreringsnummer, vil det normalt ikke nytte å klage. Det vises til pknemda.no sine prinsipp avgjørelser og nyttig informasjon.

  • Avtaleparkering – Gyldig p-tillatelse ikke synlig i frontruten/ingen gyldig elektronisk p-avtale registrert

    Noen områder krever at man har spesiell p-tillatelse, som for eksempel boligsone som er anvist med skilt 376.1. I boligsonene i Hammerfest må man ha gyldig p-avtale med gyldig elektronisk p-kort. Andre tillatelser (særskilt tillatelse, HC kort ol.) må ligge godt synlig for kontroll.

«Skulle bare …»

Trondheim Parkering AS følger Gebyrforskriften samt prinsippavgjørelsene til parkeringsklagenemda.

Det kan være nyttig å lese prinsippavgjørelsen fra parkeringsklagenemda: pklagenemnda.no

Følgende “unnskyldninger/forklaringer” vil normalt ikke føre frem:

  • “Det var fullt overalt så jeg kunne ikke finne andre plasser”.
  • “Jeg hadde gått for å veksle”.
  • “Jeg hadde glemt å legge fram billett/parkeringskortet/HC-kort”.
  • “Jeg var bare borte i 2 minutter”.
  • “Jeg trodde jeg hadde parkert riktig, men tok feil”
  • “Jeg valgte feil bil i appen”.
  • “Legebesøket, tannlegen, møtet eller lignende tok lenger tid enn jeg trodde”.
  • “Jeg hadde lånt bort bilen til en venn og han har lovet å betale”.
  • “Jeg trodde det var mulig å betale med Easypark i boligsonen”
  • “Jeg så ikke skiltet”
  • “Jeg skjønte ikke skiltingen/merkingen”

I prinsippet alt som begynner med: “Skulle bare …”, “Jeg trodde…” fører normalt ikke fram ved klagebehandling.

Service

Profesjonell

Lagspill

Resultat