Trondheim Parkering AS følger Gebyrforskriften samt prinsippavgjørelsene til parkeringsklagenemda.
Det kan være nyttig å lese prinsippavgjørelsen fra parkeringsklagenemda: pklagenemnda.no
Følgende “unnskyldninger/forklaringer” vil normalt ikke føre frem:
- “Det var fullt overalt så jeg kunne ikke finne andre plasser”.
- “Jeg hadde gått for å veksle”.
- “Jeg hadde glemt å legge fram billett/parkeringskortet/HC-kort”.
- “Jeg var bare borte i 2 minutter”.
- “Jeg trodde jeg hadde parkert riktig, men tok feil”
- “Jeg valgte feil bil i appen”.
- “Legebesøket, tannlegen, møtet eller lignende tok lenger tid enn jeg trodde”.
- “Jeg hadde lånt bort bilen til en venn og han har lovet å betale”.
- “Jeg trodde det var mulig å betale med Easypark i boligsonen”
- “Jeg så ikke skiltet”
- “Jeg skjønte ikke skiltingen/merkingen”
I prinsippet alt som begynner med: “Skulle bare …”, “Jeg trodde…” fører normalt ikke fram ved klagebehandling.